نوشته شده توسط : گل نسیم

تعمیر سنگ نمای ساختمان،تعمیر با پیچ و رولپلاک نما

تعمیر سنگ نمای ساختمان

نمای ساختمان ها چون یکی از اجزای اصلی آن ها می باشند و بسیار به چشم می آیند همیشه اهمیت ویژه ای برای افراد دارند. اما چون این قسمت از ساختمان در معرض همه عوامل طبیعی می باشد. خیلی زود تر از سایر قسمت ها خراب می شود.

ساختار نما به گونه ای است که اگر کوچکترین قسمتی از آن خراب شود کل زیبایی آن از بین می رود. به همین خاطر تعمیر سنگ نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

هرگاه قسمت وسیعی از سنگ نمای یک ساختمان خراب شود نیاز است که کل سنگ نما تعویض شود. اما اگر میزان خرابی سنگ نما کم باشد می توان با تعمیرات مشکل را به خوبی حل کرد. همین امر موجب شده است میزان تقاضا برای تعمیر سنگ نما بسیار زیاد باشد.

انواع روش های تعمیر سنگ نمای ساختمان

نمای ساختمان ها را می توان به روش های مختلفی تعمیر کرد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

تعمیر با طناب

همانگونه که میدانید ارتفاع ساختمان های موجود در شهر امروزه بسیار متفاوت می باشد. همچنین چون میزان زمین های مسکونی کم می باشند و جمعیت بسیار زیاد است.

ساختمان های آسمان خراش بسیاری به وجود آمده اند که اگر سنگ نمای آنها دچار مشکل شود تعمیر آن کار بسیار سختی خواهد بود. چون دسترسی به تمام قسمت های چنین نماهایی بدون استفاده از یک سری وسایل خاص تقریبا غیر ممکن است‌.

یکی از ایمن ترین و بهترین راه های تعمیر سنگ نمای ساختمان استفاده از طناب یا راپل می باشد‌. در تعمیر نما با راپل از طناب ها به قسمت های محکمی از پشت بام ساختمان وصل می شوند. و به وسیله آنها افراد ماهر در این زمینه می توانند به راحتی به قسمت های آسیب دیده نما دسترسی یابند و آنها را تعمیر کنند‌.

از نظر کارشناسان این راه مطمئن ترین راه برای تعمیر نمای ساختمان های بسیار مرتفع می باشد. چون احتمال سقوط افراد در آن بسیار کم می باشد. همین امر موجب شده است بسیاری از افراد این روش را برای تعمیر سنگ نما انتخاب کنند.

تعمیر با نصب داربست

با استفاده از داربست میتوان به بلند ترین نقاط نمای یک ساختمان نیز دسترسی پیدا کرد. به همین خاطر یکی دیگر از روش های تعمیر سنگ نمای ساختمان استفاده از داربست می باشد.

داربست ها معمولا هنگامی که نصب میشوند می توانند فضای زیادی را اشغال کنند‌. همچنین بهتر است بدانید احتمال سقوط افراد از داربست بسیار زیاد است.

وجود چنین مشکلاتی باعث شده است امروزه دیگر افراد برای تعمیر سنگ نمای ساختمان خود از چنین روشی استفاده نکنند‌. اما با این های حال هنوزم نصب داربست جز اصلی ترین روش هایی می باشد که از آن برای تعمیر سنگ نمای ساختمان استفاده میکنند‌.

تعمیر با دستگاه بالابر کلایمر

همه روش هایی که برای تعمیر سنگ نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند مزایا و معایب مختلفی دارند. این روش نیز مانند سایر روش ها مزایا و معایبی زیادی دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

مزایای تعمیر با دستگاه بالابر کلایمر

  • امنیت بالا: استفاده از دستگاه بالابر کلایمر برای دسترسی به ارتفاعات بسیار بلند همراه با امنیت بالایی است. چون سبد های این دستگاه بسیار محکم می باشند و احتمال سقوط افراد از آنها تقریبا صفر می باشد.
  • مکان کم برای نصب: گاهی اوقات موقعیت یک ساختمان به گونه ای است که برای نصب داربست باید رضایت همسایه ها را به دست اورد‌. در چنین مواقعی به خاطر مشکلات زیادی که داربست ممکن است برای آنها به وجود آورد معمولا همسایه ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهند. برای تعمیر سنگ نمای این ساختمان ها از دستگاه بالابر کلایمر استفاده می کنند. چون این دستگاه برای نصب نیاز به فضای زیادی ندارد.
  • تعمیر بهتر: سبد های بسیار بزرگ این دستگاه باعث می شوند وقتی افراد در آنها قرار می گیرند به هیچ وجه احساس ناامنی نکنند و تمرکز بالایی داشته باشند. تمرکز بالای افرادی که کار تعمیر سنگ نما را انجام میدهند باعث می شود نما به بهترین نحو ممکن تعمیر شود. همین امر باعث شده است انتخاب بسیاری از افراد برای تعمیر نمای ساختمان خود استفاده از این دستگاه باشد.

معایب تعمیر با دستگاه بالابر کلایمر

  • اجاره بسیار زیاد: خرید چنین دستگاه هایی نیاز به سرمایه ی بسیار زیادی دارد. به همین خاطر بسیاری از افراد برای کار کردن با آنها از روش اجاره استفاده می کنند‌. اما با این حال اجاره ماهیانه آنها نیز بسیار زیاد می باشد و خیلی از افراد حتی توان پرداخت آن را نیز ندارند.
  • هزینه نصب بالا: علاوه بر هزینه اجاره این دستگاه یک هزینه اضافی نیز دارد که برای نصب آن می باشد. این هزینه نیز بسیار زیاد می باشد.
  • سرعت کار پایین: همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم اندازه سبد های این دستگاه بزرگ می باشد و برای جابجایی در هنگام تعمیر نما نیاز است وقت زیادی صرف کند. به همین خاطر سرعت کار پایینی دارد.

تعمیر با پیچ و رولپلاک نما

یکی از بهترین روش هایی که کاربرد بسیار زیادی در تعمیر انواع سنگ نمای ساختمان دارد پیچ رولپلاک سنگ نما می باشد‌. با استفاده از این روش می‌توان نمای یک ساختمان را برای مدت زمان زیادی تعمیر کرد.

چون در روش پیچ و رولپلاک تمام سنگ های نمای یک ساختمان به وسیله پیچ و رولپلاک به سطح زیرین خود چسبیده می شوند و حتی هنگام زلزله های بسیار شدید نیز آسیب نمی بینند.

همچنین بهتر است بدانید همه افرادی که کار پیچ و رولپلاک سنگ نما را انجام می دهند ابتدا تمام سنگ های آسیب دیده را تعویض می کنند سپس شروع به کار می کنند.

چون اگر اینگونه عمل نکنند هنگام سوراخ کردن سنگ های سالم سنگ های آسیب دیده ریزش می کنند. بنابراین می‌توان گفت پیچ و رولپلاک سنگ نما بهترین و موثرترین ترین روش تعمیر نما می باشد.

تعمیر نمای آجری

همیشه هنگامی که زمان زیادی از ساخت نما های آجری می‌گذرد. اینگونه از نماها آسیب می‌بینند برای مثال: آجر های آنها آسیب می‌بیند و ملات بین آجر ها نیز از بین می رود هنگامی که آجر های یک نما آسیب ببینند و ملات بین آنها از بین برود آب به تمام لایه های نما نفوذ می‌کند و به مرور زمان کل نما را پوسیده می کند.

بنابراین این گونه از نما ها هنگامی که دچار آسیب دیدگی می شوند باید خیلی سریع تعمیر شوند. تعمیر نماهای آجری باید با دقت و توجه زیادی انجام شود. چون اگر چنین نماهایی به خوبی تعمیر نشوند طول عمر بالایی نخواهند داشت.

تعمیر نمای کامپوزیتی

با مرور زمان دیگر استفاده از مصالح ساختمانی قدیمی منسوخ شده است و مصالح ساختمانی جدید جایگذین آن شده است. یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی که امروزه برای نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد کامپوزیت است.

نماهای ساختمانی تقریبا دارای جنس آلومینیومی هستند و برای ساختمان هایی با ارتفاع زیاد مناسب می باشند‌. این گونه از نما ها چون دارای ارتفاع بالایی هستند اگر آسیب ببینند برای تعمیر آنها حتما باید از راپل استفاده شود‌.

تعمیر کاری که این کار را انجام می دهد باید حتما آموزش تعمیر نماهای کامپوزیتی را بلد باشد چون این نوع از نما تقریبا مدرن می باشد و هرکسی تعمیر آن را بلد نیست.

تعمیر نمای شیشه ای

نما های شیشه ای را میتوان جز زیباترین نما های ساختمان دانست‌. اما یکی از مهم ترین معایب چنین نماهایی این است که خیلی زیاد به تعمیرات نیاز پیدا میکنند.

تعمیر نماهای شیشه ای همیشه برای صاحبان چنین ساختمان هایی اهمیت زیادی دارد. چون اگر این گونه از نما حتی قسمت کوچکی از آنها دچار مشکل شود ظاهر کل نما خراب می شود.

معمولا افرادی که کار تعمیر نماهای شیشه را انجام میدهند بسیار ماهر می باشند و بیشتر در شرکت های معتبر مشغول به کار می باشند. به همین خاطر اگر شما نیز قصد تعمیر نماهای شیشه ای ساختمان خود را دارید بهتر است به یک شرکت معتبر مراجعه کنید تا ماهر ترین افراد را دراین زمینه به شما معرفی کنند.

تعمیر نمای سیمانی

نما های سیمانی با مرور زمان جرم زیادی به خود جذب می‌کنند وجود همین جرم ها در دراز مدت باعث می شود چنین نماهایی آسیب ببینند و به تعمیرات نیاز پیدا کنند‌. تعمیر نماهای سیمانی کار سختی نیست اما در صورت آسیب دیدگی نما یک کار ضروری به حساب می آید. چون اگر کوچکترین آسیبی حتی یه ترک خوردگی کوچک در این نما ها به وجود آید کل نما در طول مدت زمان کمی خراب می شود و نیاز است از نو سیمان شود.

بستن درز و انقطاع دو ساختمان

اگر نمای ساختمان شما به گونه ای است که بین دو ساختمان آن درز وجود دارد باید حتما درز و انقطاع آن پوشانده شود. چون در صورتیکه این درز ها به خوبی بسته نشوند به هیچ وجه نمی توانید نمایی زیبا داشته باشید. انجام چنین کارهایی بهتر است به افراد ماهر سپرده شود. چون اگر فردی که این کار را انجام می دهد ماهر نباشد بعد از چند سال نما ترک برمیدارد و از بین می‌رود.

هزینه تعمیر نمای ساختمان چقدر است؟

هزینه تعمیر نمای ساختمان ها بستگی به نوع نما و اندازه آنها دارد‌. به همین خاطر نمیتوان برای آن قیمت واحدی بیان کرد. اگر به دنبال برآورد هزینه تعمیر نمای ساختمان خود هستید بهتر است اول به یک شرکت معتبر مراجعه کنید. تا کارشناسان آن باتوجه به نوع و اندازه نمای ساختمان شما هزینه مورد نیاز را به شما اطلاع دهند. اما در مجموع تعمیر نمای ساختمان هزینه زیادی ندارد و نصبت به تعویض نما بسیار به صرفه می باشد.



:: برچسب‌ها: تعمیر سنگ نمای ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

شستشوی نمای آجری در تهران،شستشوی آجر سه سانتی

شستشوی نمای آجری

نما های آجری امروزه در سطح شهر بسیار دیده می شوند. چون این نوع از نما در اوج سادگی بسیار زیبا می باشد. در گذشته افراد برای نمای ساختمان های خود بیشتر از سنگ و سرامیک استفاده می کردند. اما اکنون چون نمای آجری ترند شده است تقریبا توانسته است به خاطر مزایای زیادی که دارد سایر انواع نما را به حاشیه بی اندازد. اما همانگونه که می دانید ساختار آجر به گونه ای است که اگر مدتی از ساخت آن بگذرد و تمیز نشود. به شدت جرم میگیرد و پاک کردن آن به کار سختی تبدیل می شود. همین امر موجب شده است یکی از دغدغه صاحبان ساختمان هایی با نمای آجری شستشوی آنها باشد.

بهترین روش برای تمیز کردن چنین نما های شستشوی نمای آجری می باشد. ولی تنها زمانی اینگونه از نماها تمیز می شوند که توسط افراد و شرکت های ماهر با استفاده از مواد و دستگاه های مخصوص شستشو داده شوند .

شستشوی نمای آجری در تهران

به خاطر آلودگی زیادی که در تهران وجود دارد. همیشه نمای ساختمان های آن خیلی زودتر و بیشتر از سایر شهرها کثیف و کدر می شوند.

صاحب ساختمان هایی که در تهران هستند. همیشه اگر می خواهند ساختمان آنها نمایی تمیز داشته باشد. باید خیلی زود به زود اقدام به نماشویی بکنند. اما در رابطه با نماهای آجری در تهران بهتر است. بدانید چون جنس آجر به گونه ای است که خیلی زود آلودگی ها را جذب می کند. باید نسبت به نماهای سنگی و سرامیکی با فواصل زمانی کمتری شستشو داده شوند.

معمولا در تهران میزان بارش باران های اسیدی بسیار زیاد است. همین امر شستشوی نمای آجری را به یک امر ضروری تبدیل می کند. چون در صورتی که آثار اینگونه از باران ها بر روی نماهای آجری بماند.

به مرور زمان باعث ایجاد ترک هایی بر روی سطح آجر می شود و باعث می شود. آلودگی ها به عمق این ترک ها نفوظ کنند و دیگر نتوان با هیچ روشی آنها را تمیز کرد. بنابراین شستشوی نمای آجری در تهران باید خیلی زود به زود صورت بگیرد. تا از بروز مشکلات بیان شده در بالا جلوگیری شود.

شستشوی آجر سه سانتی

نماهایی با آجر سه سانتی دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند. چون این نوع از آجر به خاطر اندازه مناسبی که دارد می تواند تا حد زیادی به نمای ساختمان ها زیبایی ببخشد. اما یکی از مهمترین مشکلاتی که همیشه صاحبان ساختمان هایی با نمای آجری سه سانتی با آن روبرو هستند. کثیفی سریع این نوع از نما می باشد.

حتی در بعضی از مواقع دیده شده است که به خاطر نماشویی نشدن این نماها در طولانی مدت بین آجر ها خزه قرار گرفته است. وجود چنین مواردی باعث می شود جلوه ی ساختمان به شدت زشت دیده شود.

به همین خاطر سوال بسیار از افراد این است که شستشوی آجر سه سانتی چگونه انجام می شود. ما در اینجا نحوه شستشوی چنین نما هایی را به صورت مرحله ای برای شما بیان کرده ایم.

مرحله اول تمیز کردن نما

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم اگر نماهای آجری سه سانتی در دراز مدت تمیز نشوند حتما بر روی آنها خزه و شوره زیادی دیده می شود. به همین خاطر باید اولین کاری که هنگام شستشوی چنین نماهایی انجام دهید پاک و تمیز کردن این نما ها به وسیله دستگاه های مخصوص باشد. نمای آجری شما باید بعد از تمیزی دیگر هیچ گونه گرد و خاک، خزه و شوره ای بر روی آن دیده نشود. چون وجود این موارد مانع از شستشوی خوب میشود.

مرحله دوم تعمیر آجر های آسیب دیده نما

در بیشتر مواقع دیده شده است که یک یا چند آجر از نمای ساختمان ها آسیب دیده است. این گونه از آجر ها اگر هنگام نماشویی تعمیر و یا تعویض نشوند بعد از مدتی به خاطر شکستگی و ترک هایی که در آنها وجود دارد خیلی زود جرم زیادی جذب می کنند و دوباره نما را کثیف جلوه می دهند. همچنین بهتر است بدانید اگر چنین آجر هایی تعویض نشودند به مرور زمان با جذب رطوبت پوسیده می شوند و به طور کلی از بین میروند بنابراین انجام این کار قبل از نماشویی یک کار ضروری است.

آماده کردن محلول شستشو

بعد از انجام مراحل بالا باید اقدام به آماده کردن محلول مناسب برای شستشوی نمای آجر سه سانتی بکنید. توجه داشته باشید که با توجه به نوع بافت این آجر ها نمی توان از هر نوع مواد شوینده ای استفاده کرد. بنابراین باید حتما قبل از آماده کردن محلول به یک شرکت معتبر شستشوی نما مراجعه کنید و از کارشناسان آن برای تهیه یک محلول مناسب مشورت بگیرید.

بعد از آماده کردن محلول بهتر است آن را در مخزن یک دستگاه واترجت بریزید و با استفاده از این دستگاه اقدام به شستشوی کامل نما بکنید . چون امروزه بهترین دستگاهی که می تواند به خوبی نما های آجری را تمیز کند واترجت می باشد. ساختار کاری واترجت به گونه ای است که می تواند به خاطر پاشش آب با فشار زیاد به تمام لایه ها و حتی ترک های ریز نیز نفوذ کند و آنها را به خوبی تمیز کند. همین امر موجب شده است همیشه کارشناسان و افراد ماهر در این زمینه توصیه کنند برای شستشوی نمای آجری از واترجت استفاده کنید.

بعد از شستشوی کامل این آجر ها شما نمایی کاملا تمیز و نو را مشاهده خواهید کرد که طول عمر بالایی خواهد داشت. چون به خوبی تمیز شده است و تمام قسمت های آسیب دیده آن نیز تعمیر و تعویض شده اند. به همین خاطر دیگر نه بر اثر باران های اسیدی و نه بر اثر رطوبت خراب نخواهد شد.

شستن آجر نما با جوهر نمک

استفاده از جوهر نمک برای پاک کردن نما یکی از روش هایی می باشد. که امروزه استفاده از آن بسیار زیاد شده است. معمولا بر روی آجر نما ها همیشه بعد از اتمام کار مقدار زیادی سیمان باقی می ماند و لک آنها حتی بعد از برداشت خود سیمان نیز ماندگار می ماند. پاک کردن لک سیمان از روی آجر نما یک کار بسیار دشوار و سخت می باشد. تنها ماده ای که می تواند این گونه از لک ها را به خوبی پاک کند جوهر نمک می باشد.

به همین خاطر در بیشتر مواقع بعد از اتمام کار نمای آجری افراد آنها را با جوهر نمک شستشو می دهند. قابل توجه است بدانید استفاده زیاد از جوهر نمک باعث می شود سلامتی فردی که کار شستشو را انجام می دهد به خطر بیافتد. به همین خاطر توصیه می شود خیلی کم از این روش برای پاکسازی نما های آجری استفاده کنید.

اما اگر قصد دارید از جوهر نمک برای پاکسازی نمای آجری خود استفاده کنید و نحوه استفاده از آن را بلد نیستید. بهتر است بدانید برای انجام این کار باید ابتدا جوهر نمک را با آب مخلوط کنید سپس محلول به دست آمده را در مخزن واترجت یا یک سم پاش بریزید و آن را بر روی تمام سطح نما بپاشید. بعد از انجام این کار باید صبر کنید سپس بعد از ۱۵دقیقه اقدام به شستشوی نما با آب بکنید تا جوهر نمک به همراه همه لک ها از روی نما پاک شود.

برای شستشوی نمای آجری از چه روش هایی میتوان استفاده کرد؟

روش های زیادی برای شستشوی نمای آجری وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

شستشوی نمای آجری با محلول مخصوص

یکی از موثرترین روش هایی که می تواند درکمترین زمان ممکن چنین نماهایی را تمیز کند. استفاده از محلول مخصوص شستشوی این نوع از نما می باشد. برای انجام این کار تنها کافی است ماده سفید کننده و مخصوص را به خوبی آماده کنید. سپس با استفاده از آن و به وسیله یک فرچه نما را به خوبی بشویید. و در آخر با استفاده از یک آب پرفشار همه نما را دوباره شستشو دهید تا به خوبی تمیز شود. البته این روش تنها برای نماهای آجری تک طبقه کاربرد دارد. و برای نماهایی با ارتفاع زیاد حتما باید این کار را به یک فرد ماهر که وسیله های مخصوص دارد بسپارید.

شستشوی نمای آجری با استفاده از واترجت

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم شستشوی نما های آجری با استفاده از واترجت بهترین روش می باشد. چون استفاده از واترجت باعث می شود چنین نماهایی از روز اول نیز تمیز تر شوند. واترجت هنگام تمیزی به هیچ وجه به نما های آجری آسیبی وارد نمی کندو باعث می شود تمام قسمت های چنین نماهایی به خوبی تمیز شوند.

شستشوی نمای آجری با سنباده

این روش از شستشوی نما را میتوان سخت ترین روش دانست. چون در این روش فردی که این کار را انجام می دهد. باید ابتدا کل سطح نما را با آب به خوبی شستشو دهد و آن را خیس کند. سپس با استفاده از سنباده مخصوص غیر سیمی تمام سطح نما را بسابد و جرم آن ها را از بین ببرد و بعد از اتمام کار دوباره کل نما را با آب بشوید. از این روش تنها زمانی استفاده می کنند که میزان جرم انباشته شده بر روی نما بسیار زیاد است و سطح نما زیاد نیست. چون برای ساختمان های چند طبقه این کار بسیار دشوار می باشد.

شستشوی نمای آجری با استفاده از بخار آب

یکی از بهترین ماده هایی که می تواند به خوبی نماهای آجری را پاک کند خود آب می باشد. در این روش با استفاده از دستگاه های مخصوص کل سطح نمای آجری یک ساختمان را با استفاده از بخار و آب شستشو می دهند. این روش برای رفع شوره نماهای آجری بسیار می تواند موثر عمل کند.

نماشویی با راپل



:: موضوعات مرتبط: نماشویی , نماشویی ساختمان در تهران , شستشوی نمای ساختمان با واترجت , نماشویی با راپل , قیمت شستشوی نمای ساختمان , نماشویی شیشه , شست و شوی نمای شیشه ای , شستشوی سنگ نمای ساختمان , شستشوی شیشه نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: شستشوی نمای آجری در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

شستشوی دیوار با واترجت،شستشوی نمای ساختمان در تهران

شستشوی دیوار با واترجت

در شهرهای بزرگ میزان وجود آلاینده ها به شدت زیاد می باشد. همین امر موجب می شود چهره بسیاری از ساختمان ها کدر و تیره دیده شود. همچنین در بیشتر مواقع به احتمال زیاد مشاهده کرده اید. که بعد از اتمام کار نمای ساختمان های نوساز به خاطر باقی ماندن سیمان بر روی نمای آنها به هیچ وجه زیبا دیده نمی شوند.

بهترین روشی که می توان به کمک آن مشکلات بیان شده در بالا را برطرف کرد شستشوی نما می باشد. چون با استفاده از شستشوی نما به راحتی میتوان هر نوع کثیفی را از روی نما پاک کرد و زیبایی را دوباره به ساختمان های خود بخشید. شستشوی نما در کلان شهرها طرفدار بسیار زیادی دارد. چون در اینگونه از شهرها ساختمانها بیشتر از سایر مناطق نیاز به نماشویی پیدا می کنند.

شستشوی دیوار با واترجت

در محوطه تمام مکان هایی که حیاط آن ها به واسطه به دیوار حصار شده است. آلودگی بر روی دیوار های آن ها رسوب می کند. رسوب آلودگی بر روی دیوار در هر جایی باعث می شود. چهره ساختمان و حیاط به شدت زشت دیده شود. همچنین رسوب آلودگی ها علاوه بر زشت کردن دیوار ها باعث می شود به مرور زمان بافت آنها آسیب ببیند و از بین بروند. به همین خاطر باید هر چند وقت یک بار صاحبان چنین مکان هایی شستشوی دیوار ها را مدنظر داشته باشند. معمولا برای شستشوی دیوارها از واترجت استفاده می کنند. چون به واسطه واترجت می توان هر نوع آلودگی را از روی دیوار ها پاک کرد.

نحوه شستشوی دیوار با واترجت

ساختار دستگاه واترجت به گونه ای است که یک پمپ فشار قوی بر روی آن نصب می شود. تا توانایی داشته باشد که نما و دیوارها را به گونه ای شستشو دهد. که به حالت اولیه خود برگردند. در واقع می توان گفت که فرآیند شستن دیوار با واترجت به گونه ای است که فشار قوی آب باعث می شود نیروی بین مولکولی آلاینده ها از بین برود و آن ها به راحتی از روی سطوح حذف شوند.

هر چقدر میزان آن آلودگی موجود بر روی دیوار ها بیشتر باشد. باید فشار آب واترجت نیز بیشتر شود تا بتواند آلودگی ها را از بین ببرد. البته بهتر است بدانید تا حد معینی میتوان فشار آب واترجت را زیاد کرد چون اگر فشار از یک حد معینی بیشتر شود باعث آسیب به سطح دیوار می شود. به همین خاطر انتخاب فشار کاری مناسب با توجه به سطح مورد نظر اهمیت بسیار بالایی دارد و باید حتما به آن توجه شود.

نحوه کار واترجت  به گونه ای است که آب مورد نیاز آن به واسطه یک منبع تامین و به داخل پمپ وارد می شود. معمولا هنگامی که آب از پمپ عبور میکند فشار آن بسیار زیاد می شود و در آخر نیز به واسطه نازل که بخش انتهایی دستگاه می باشد فشار مورد نیاز آن تنظیم می شود.

مهم ترین مزایای شستشوی دیوار با واترجت

معمولا شستشوی دیوار با واترجت مزایای زیادی دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید.

از بین رفتن سریع آلودگی ها

همانگونه که میدانید معمولا دیوار ها خیلی کمتر از نمای ساختمان ها شستشو داده می شوند. به همین خاطر همیشه میزان آلودگی رسوب کرده روی دیوار ها از میزان آلودگی رسوب کرده بر روی نمای ساختمان ها بیشتر است. همین امر موجب شده است نتوان با استفاده از یک شستشوی ساده دیوار ها را تمیز کرد. در این گونه از مواقع شستشوی دیوار ها با واترجت یک راه حل بسیار خوب می باشد. چون واترجت میتواند به راحتی و با بیشترین سرعت ممکن هرگونه آلودگی را از روی دیوار ها پاک کند.

جلوگیری از خرابی دیوار ها

اگر بتوان به صورت منظم و مداوم با استفاده از دستگاه واترجت دیوار ها را شستشو داد. دیگر به هیچ وجه آلودگی بر روی دیوار ها رسوب نمیکند و در نتیجه میزان خرابی دیوارها بسیار کم می شود و طول عمر آنها افزایش میابد.

پاک کردن رد همه آلودگی ها

همانگونه که میدانید همیشه بر روی دیوار ها اعلامیه ها و نوشته های زیادی وجود دارد. معمولا پاک کردن رد نوشته ها و چسب مانده اعلامیه ها از روی دیوار کار دشواری است. میتوان گفت تنها روشی که می‌تواند تمام این لکه ها و آلودگی ها را به خوبی از روی دیوار پاک کند شستشوی دیوار با واترجت می باشد.

شستشوی نمای ساختمان در تهران

طبق تحقیقات مشخص شده است که تهران یکی از آلوده ترین شهر های دنیا می باشد. میزان آلودگی بسیار زیاد در تهران موجب شده است ساختمان های این شهر به سرعت کثیف شوند.

همچنین بهتر است بدانید وجود همین آلودگی ها باعث بارش باران های اسیدی زیادی در این شهر شده است. به همین خاطر نمای ساختمان ها در تهران اگر شستشو داده نشوند در مدت زمان کمی پوسیده می شوند و نیاز به تعمیر و بازسازی پیدا می کنند. شستشوی نمای ساختمان در تهران در گذشته تنها برای ساختمان های لوکس بود اما امروزه که افراد زیادی از مزایای آن با اطلاع شده اند تقریبا به یکی از ضروری ترین کار های نظافتی همه ساختمان ها تبدیل شده است. همین امر باعث به وجود آمدن شرکت های زیادی در تهران شده است که کار شستشوی نما را انجام می دهند.

شستشوی نمای آجری

آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی می باشد که نقش بسیار زیادی در ساختن انواع سازه ها دارد. معمولا اگر به سازه ها و دیوار های اطراف خود توجه کنیم مشاهده خواهیم کرد که تعداد زیادی از آن ها آجری می باشد.

در مناطقی که دارای آب و هوای خشک می باشند تعداد اینگونه از سازه ها بیشتر می باشد. علت استفاده زیاد از آجر برای ساخت سازه ها مقاومت و سازگاری بالای آنها با عوامل طبیعی می باشد.

اما نما های آجری نیز مانند سایر نما ها اگر مدت زمان زیادی از ساخت آن ها بگذرد و شستشو داده نشوند آلودگی زیادی جذب میکنند و با رسوب آلودگی روی آنها بسیار تیره و زشت می شوند.

به همین خاطر شستشوی نمای آجری اهمیت بسیار بالایی دارد. اما بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نمی توان اینگونه از نما ها را شستشو داد. چون معمولا تمیز کردن آجر کار سختی است.

ضرورت شستشوی نمای آجری

همه نما های ساختمان مانند: نماهای شیشه ای، نما های سیمانی، نماهای آجری و نماهای کامپوزیت به مرور زمان به خاطر تجمع آلاینده های موجود در هوا، گرد و خاک، دود خودروها و دود کارخانه ها تغییر رنگ می دهند و کدر می شوند. اما چون در بیشتر مواقع ساختمان هایی با نمای آجری در مجاورت خیابان های بزرگ قرار دارند بیشتر از سایر نماها آلودگی های سربی را جذب می‌کنند و کدر می شوند.‌ همین امر باعث ضرورت شستشوی نما های آجری شده است. چون در واقع این کار باعث می شود نماهای آجری به خوبی پاکسازی و نوسازی شوند.

شستشوی نمای آجری با انواع روش ها

برای شستشوی نما های آجری از روش های مختلفی استفاده میکنند که بهتر است با آنها آشنا شوید.

شستشوی نمای آجری با محلول شستشو

یکی از روش های متداول شستشوی نما های آجری شستشو با محلول شستشو می باشد‌. چون با استفاده از این روش ها میتوان به راحتی انواع لکه ها و دود را از روی نماهای آجری پاک کرد. برای این نوع از شستشو تنها از یک فرچه بزرگ یک سطل آب و محلول مخصوص استفاده میکنند‌. اما یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود حتی این روش از شستشو را نیز به شرکت ها و افراد ماهر سپرد این است که ارتفاع نما ها زیاد می باشد و باید فرد به تمام نقاط با استفاده از دستگاه های مخصوصی دسترسی داشته باشد و بعد از شستشو نیز باید تمام سطح نما به وسیله آب پرفشار یک بار دیگر شستشو داده شود.

شستشوی نمای آجری با بخار آب

یکی دیگر از بهترین راهکار های شستشوی نمای آجری تمیز کردن این نوع از نما ها با بخار آب می باشد. این روش یکی از سریع ترین روش های شستشوی نما می باشد. به همین خاطر افراد زیادی از این روش استفاده می کنند. از این روش بیشتر برای تمیز کردن نماهای آجری استفاده می شود. چون بخار آب به خوبی می‌تواند شوره آجر ها را از بین ببرد. در بیشتر مواقع محلول های شستشوی اسیدی باعث آسیب نما های آجری می شوند. اما به عقیده بسیاری از متخصصان این حوزه شستشوی نما با بخار آب هیچ گونه آسیبی به نمای آجری نمی رساند و تنها روشی است که با استفاده از آن میتوان تمام درز های موجود بین آجر ها را نیز تمیز کرد. چون بخار آب میتواند به خوبی به درز آجر ها نفوذ کند و آنها را تمیز کند.

شستشوی نمای آجری با استفاده از واترجت

رایج ترین روش شستشوی نماهای آجری شستشو با واترجت می باشد. چون با استفاده از این روش می‌توان به خوبی تمام آلودگی های موجود بر روی نما های آجری را از بین برد. همچنین فشار قوی آب باعث میشود تا هرگونه سیمان و گچ باقی مانده بر روی چنین نماهایی از سطح نما پاک شوند.

شستشوی نمای آجری با سند بلاست

معمولا از دستگاه های سندبلاست برای صیقل دادن و تمیز کردن نماهای آجری استفاده می شود. این دستگاه می تواند با پاشش شن های ریز بر روی نما به خوبی آجر ها را تمیز کند. همچنین از سند بلاست برای تمیز کردن آجر های نسوز و انگلیسی نیز میتوان استفاده کرد.

 



:: برچسب‌ها: شستشوی دیوار با واترجت،شستشوی نما،شستشوی نمای ساختمان،شستشوی نمای ساختمان در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

راپل کار در تهران،قیمت راپل

راپل کار فردی است که بتواند انواع کارهای ساختمانی را بدون استفاده از داربست انجام دهد. در گذشته تنها از راپل برای کوهنوردی و صخره نوردی استفاده می کردند. اما امروزه راپل نقش بسیار زیادی در انجام درست کار های ساختمانی دارد.

چون داربست خطرات زیادی دارد و تاکنون افراد زیادی به خاطر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده اند. ولی راپل یک روش بسیار مطمئن می باشد که درصد خطر آن بسیار کم است.

اما بهتر است بدانید راپل کارهای ماهر دارای ویژگی های خاصی هستند. و تنها فردی را می توان یک راپل کار ماهر دانست که این ویژگی را داشته باشد.

قیمت راپل کار

قیمت راپل کار

قیمت راپل کار معمولا بالا نمی باشد. اما این قیمت به دلایل مختلفی متفاوت می باشد.

تجربه راپل کار

هر چقدر تجربه فرد راپل کار بیشتر باشد. می تواند بهتر کار را به کارفرما تحویل دهد. به همین خاطر تجربه راپل کار میتواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد. چون معمولا راپل کارهای با تجربه دارای قیمت بیشتری می باشند.

نوع خدمات

همانگونه که میدانید امروزه کارهای زیادی با استفاده از راپل انجام می شوند. به همین خاطر نوع خدماتی که راپل کار انجام میدهد بر قیمت آن تاثیر زیادی می گذارد.

داشتن تجهیزات بروز و ایمن

راپل کار ها باید تجهیزات مختلفی داشته باشند تابتوانند ایمنی خود و اطرافیان را در حین کار تامین کنند. به همین خاطر همیشه قیمت راپل کارهایی که دارای تجهیزات پیشرفته و ایمن هستند بیشتر از بقیه می باشد.

داشتن مدرک ایراتا

راپل کارهایی که دارای علم و تجربه می باشند. همیشه می توانند کار را بهتر تحویل دهند. همچنین بهتر است بدانید داشتن مدرک ایراتا یک امتیاز بسیار خوب برای راپل کار ها به حساب می آید و راپل کارهایی که این مدرک را دارند همیشه قیمت بالاتری برای انجام کارهای خود از کارفرمایان دریافت میکنند.

راپل کار در تهران

در تهران همیشه میزان ساخت و ساز و تعمیرات ساختمان از سایر شهر ها بیشتر می باشد. همین امر باعث شده است راپل کار ها در تهران طرفدار بسیار زیادی داشته باشند. برای پیدا کردن یک راپل کار خوب در تهران باید ابتدا تحقیق بسیار زیادی انجام داد. اما اگر شما نیز به دنبال پیدا کردن یک راپل کار ماهر در تهران هستید باید حتما به یک شرکت معتبر مراجعه کنید. چون همیشه راپل کار های ماهر که تجهیزات پیشرفته ای دارند در شرکت های معتبر کار می کنند.

خدماتی که به وسیله راپل انجام می شود

خدمات بسیار زیادی با استفاده از راپل انجام می شوند. در واقع می توان گفت تمام خدماتی که در سالهای گذشته با داربست انجام می شدند امروزه به واسطه راپل انجام می شوند. استفاده از راپل کار برای انجام کارهای ساختمانی مزایای زیادی به همراه دارد. معمولا افراد زیادی این سوال را می پرسند که خدماتی که به وسیله راپل انجام می شود کدامند؟ اگر شما نیز به دنبال پیدا کردن جواب این سوال هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

یکی از مهم ترین خدمات راپلپیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد . همانگونه که میدانید در سال های گذشته در سطح شهر و در خیابان های مختلف شاهد وجود داربست های بسیار سنگینی برای پیچ و رولپلاک سنگ نما بوده ایم. وجود چنین داربست هایی مشکلات زیادی به همراه دارد که از جمله آنها می توان به ایجاد ترافیک و اختلال در تردد افراد اشاره کرد.

برای رفع چنین مشکلاتی امروزه دیگر بسیاری از افراد به جای داربست برای انجام این گونه از کارها از راپل استفاده می کنند. چون با استفاده از راپل دیگر نیاز به نصب داربست های سنگین نیست و راپل کار نیز به خاطر آرامش خاطری که دارد می تواند کار را با دقت بالاتری انجام دهد و همین امر موجب افزایش کیفیت کار می شود.

بازسازی نما

یکی از قسمت های اصلی ساختمان ها که در معرض انواع مختلفی از عوامل طبیعی قرار دارد و معمولا طول عمر بالایی ندارد نمای ساختمان می باشد . به همین خاطر تعداد زیادی از ساختمان های مسکونی و تجاری بعد از گذشت زمان زیادی از ساخت آنها دچار ریزش سنگ نما می شوند.

در اینگونه از مواقع بهترین کار انجام عملیات بازسازی نما بر روی ساختمان می باشد . راپل کار ها بهترین گزینه انتخابی برای انجام چنین کارهایی می باشند. چون انعطاف افراد هنگامی که از راپل برای انجام این کارها استفاده می کند. خیلی بیشتر از مواقعی می باشد که افراد با استفاده از داربست کار بازسازی نما را انجام می دهند. همین امر موجب می شود. عملیات بازسازی نما با استفاده از راپل همیشه خیلی بهتر از سایر مواقع انجام شود.

انجام تعمیرات

همه ساختمان ها و مراکز بزرگ بعد از مدتی که از ساخت آنها می گذرد نیاز به تعمیر و بازسازی پیدا می کنند. یکی از مهمترین خدماتی که راپل نقش بسیار زیادی در آن دارد تعمیرات می باشد. چون با استفاده از راپل می توان تمام تعمیراتی که در ارتفاع بلند باید انجام شوند را به بهترین نحو ممکن انجام داد.

یکی از نکات مهمی که در مورد شغل راپل کاری وجود دارد این است که استفاده صحیح از ابزار های ایمنی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. چون درصورتیکه که افراد به صورت صحیح از این ابزار استفاده نکنند احتمال سقوط افراد بسیار زیاد می باشد.

نماشویی

روش های زیادی برای نماشویی ساختمان وجود دارد. اما در بیشتر مواقع افراد برای نماشویی ساختمان های خود از واترجت استفاده می کنند چون استفاده از واترجت برای نماشویی مزایای زیادی دارد. هنگامی که واترجت را برای نماشویی انتخاب می کنیم به هیچ وجه نمی توانیم از داربست استفاده کنیم.

چون در این روش فردی که کار شستشو را انجام میدهد باید بتواند به طور کامل به تمام نقاط نما دسترسی داشته باشد و بتواند به راحتی واترجت را همراه با آب پرفشار با سرعت زیاد در تمام سطح نما بچرخاند. همچنین بهتر است بدانید شستن نما به وسیله مواد نانو را نیز می توان با استفاده از راپل انجام داد. مواد نانو می تواند به طور ویژه ای باعث ماندگاری نما شود و امکان لکه گیری نما را در کمترین زمان ممکن فراهم کند.

نصب بنر و تابلوی تبلیغاتی

گاهی اوقات نیاز است که یک تابلو یا بنر را در ارتفاع بسیار بلند نصب کرد. چون معمولا برای دیده شدن بهتر بنر ها آن ها را در ارتفاع بالا نصب می کنند. برای نصب بنر ها نمی توان از داربست استفاده کرد چون زمان و هزینه ای که برای نصب داربست نیاز است به هیچ وجه به صرفه نمی باشد . همین امر موجب می شود امروزه برای نصب انواع بنر ها از راپل استفاده کنند.

نقاشی نما

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم خدماتی که با استفاده از راپل ارائه می شوند بسیار زیاد هستند. نقاشی نمای ساختمان نیز یکی از آن ها می باشد. برای نقاشی نما معمولا افراد با استفاده از یک سری وسایل و ابزار خاص اقدام به نقاشی و رنگ آمیزی دیوار های نمای ساختمان ها می کنند. ارتفاع نما ها بسیار زیاد می باشد به همین خاطر همیشه از راپل برای نقاشی نما استفاده میکنند. استفاده از راپل باعث می شود نقاش تمرکز بالایی داشته باشد و زیبایی ساختمان دو چندان شود.

آب بندی نما

همه ساختمان ها بعد از این که کار نمای آن ها تمام می شود باید حتما آب بندی شوند. چون آب بندی نما باعث می شود آب و رطوبت به سطح نما نفوذ پیدا نکند. معمولا سنگ های نما همیشه در مقابل عوامل جوی واکنش نشان میدهند و شل میشوند. همین امر در بسیاری از مواقع باعث ریزش سنگ نما می شود. اگر نمای ساختمان بند کشی و آب بندی نشود ریزش آن باعث بروز خسارت های مالی و جانی بسیار زیادی می شود . بهترین روش برای انجام این کار استفاده از راپل می باشد. چون راپل باعث می شود فردی که کار بند کشی را انجام میدهد به راحتی به تمام قسمت های نما دسترسی پیدا کند.

حقوق راپل کار

حقوق راپل کار

حقوق راپل کار وابسته به خیلی آیتم ها می باشد. برای مثال ممکن است یک راپل کار برای پیچ و رولپلاک نما در ارتفاعات بالا مانند برج های عظیم و بسیار بلند خدمات دهد و یا یک تیم دیگر در ساختمانهای چند طبقه فعالیت کند پس درآمد و حقوق راپل کار را نمیتوان به طور یکسان تعیین کرد.

از این رو که راپل کار با مهارت های اکتسابی و با کسب گواهینامه مربوط به استخدام شرکت های متفاوت نیز در می آید ممکن است درآمد راپل کار متفاوت از شرکت دیگر نیز باشد.

استخدام راپل کار

برای استخدام راپل کار در شرکت کفساب پلاس، اولویت اول ما روی تجربه و از همه مهمتر تخصص راپل کار می باشد. کار در ارتفاع انقدر حساس و دقیق و خطرناک می باشد که با کمترین بی دقتی باعث سانحه و اتفاقات جبران ناپذیری می شوند. لذا از افرادی که دارای تجربه کار در ارتفاع و راپلکاری دارند مصاحبه و آزمون های مربوطه گرفته خواهد شد. سپس برای استخدام راپلکار اقدام می شود.



:: برچسب‌ها: راپل کار در تهران،قیمت راپل ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()